بهترین کوله پشتی پیاده روی چیست؟

admin86 شنبه 16 تیر 1403 - 19:08
بهترین کوله پشتی پیاده روی چیست؟
به نظر شما بهترین کوله پشتی پیاده روی چیست؟ یک کوله پشتی پیادروی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
در این مقاله به معرفی بهترین کوله پشتی پیاده روی می پرازیم و به سوالات شما پاسخ دهیم.با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین و اساسی ترین لوازم سفر، کوله پشتی است و هر کسی که می خواهد به طبیعت برود قطعا نیاز به یک کوله پشتی مناسب دارد، زیرا اگر هنگام پیاده روی کوله پشتی پیاده روی مناسبی نداشته باشد ممکن است در طول زمان عوارض مختلفی مانند درد شانه، کمر، گردن و افتادگی شانه را به همراه داشته باشد. برای حل این مشکلات کوله پشتی مخصوص پیاده روی طراحی شده که مشکلات را حل می کند.

کوله پشتی پیاده روی که یکی از انواع کوله پشتی مسافرتی است، برند ها و مدل های متنوعی دارد که هر کدام ویژگی ها و کیفیت های مختلف و منحصر به فردی دارند. برای انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی در وهله اول باید به راحتی آن توجه کنیم، خانم ها و آقایان همیشه برای پیاده روی ساعات زیادی را اختصاص می دهند و برای یک پیاده روی طولانی و لذت بخش داشتن یک کوله پشتی پیاده روی یکی از الزامات است. در ادامه به ویژگی های بهترین کوله پشتی پیاده روی، مدل ها و نکات ضروری و مهم هنگام خرید می پردازیم.   

کوله پشتی پیاده روی چیست ؟

کوله پشتی پیادروی، کوله پشتی است که برای پیاده روی های طولانی مدت بیش از یک روز است، که گردشگر از آن برای حمل خوراک، پوشاک و وسایل دیگر خود استفاده می کند. ابعاد کوله پشتی پیاده روی نسبت به دیگر کوله پشتی های مسافرتی کوچکتر است و طوری طراحی شدن وزن بار را به صورت متعادل تقسیم کنند و مرکز ثقل شما را در میانه نگه دارند و به شما این امکان را می دهند که بدون هیچ نگرانی از مسیر های دشوار بالا بروید و به مسیر خود ادامه دهید. 

خرید کوله پشتی پیاده روی 

ویژگی های کوله پشتی پیاده روی 

هنگام انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی باید به ویژگی های آن توجه خاصی داشته باشیم.

یک کوله پشتی پیاده روی باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  1. دوام و ماندگاری

  2. کیفیت کوله پشتی

  3. وجود فضای داخلی مناسب 

  4. ویژگی های جانبی 

  5. راحتی

بهترین متریال کوله پشتی پیاده روی

انتخاب بهترین متریال کوله پشتی پیاده روی وابسته به نوع استفاده و نیاز های شخصی شما است. اما باید در نظر داشته باشید که جنس کوله پشتی پیاده روی باید مقاوم، سبک و ایده آل برای هر نوع فعالیتی که انجام می دهید باشد.

از بهترین متریال کوله پشتی پیاده روی می توان به به این دو گزینه اشاره کرد:

  • نیلون ( Nylon )

نایلون یکی از انواع جنس پارچه است است که در برابر آب و سایش مقامت است و بسیار خوش دست است. این جنس از پارچه مناسب برای مسافرت هایی با مسافت طولانی و یا فعالیت های ورزشی است.

  • پلی استر ( Polyester ) 

این جنس از پارچه بسیار رایج و در مقابل آب و رطوبت مقاوم است. کوله پشتی های پیاده روی که سبک و با قابلیت های متنوعی که برای استفاده های روزمره مناسب هستند، اغلب از این جنس از پارچه ساخته می شوند.

همیطور برای انتخاب بهترین متریال کوله پشتی پیاده روی بهتر است، علاوه بر جنس پارچه به کیفیت ساخت و طراحی، اندازه و ظرفیت کوله پشتی پیاده روی نیز توجه کنید. 

 برند کوله پشتی پیاده روی

کوله پشتی پیاده روی دارای مدل ها و برند های متنوع و خوب زیادی است. امروزه شرکت ها و برند های تولید کننده کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی به قدری بوده که موجب افزایش بسیار زیاد تنوع این محصول شده است. 

کوله پشتی پیاده روی اسنوهاک

از برند های مشهور در تولید بهترین کوله پشتی پیاده روی می توان به کایلاس، دیوتر، اسنوهاوک، آیوان، پکینیو (کله گاوی)، کاراکال، ماموت و همچنین آسپری اشاره کرد که در ایران تنوع بالایی در عرضه کوله پشتی دارند، از همین رو دسترسی به این برند ها بسیار راحت تر خواهد بود.

شرکت های کایلاس و آسپری بهترین کوله پشتی پیاده روی، کوهنوردی و صخره نوردی را تولید کرده و از نظر کیفیت تفاوت های زیادی با سایر برند ها دارند، از همین رو قیمت محصولات تولید شده توسط این دو برند بالاتر از سایر برند ها خواهد بود. البته این مورد به معنای پایین بودن کیفیت دیگر برند ها نبوده، بلکه شرکت های تولید کننده دیگر از جمله اسنوهاک، دیوتر و همچنین آیوان نیز کوله پشتی هایی تولید می کنند که از نظر کیفیت رقابتی نزدیک با دو برند نام برده شده دارند، اما از نظر قیمت کمی مقرون به صرفه تر می باشند.

در نتیجه بسیاری از افراد برای شروع یک سفر حرفه ای با برند های مقرون به صرفه تر آغاز می کنند. البته باید گفت که بسیاری از این برند ها دارای نسخه تقلبی و همچنین های کپی نیز بوده، اما به قدری مشابه مدل های اصلی تولید شده اند که بسیاری از مصرف کنندگان با دیدن قیمت بسیار ارزان تر آنها نسبت به مدل های اصلی دست به خرید می زنند.  

انواع کوله پشتی برای پیاده روی 

کوله پشتی های پیاده روی در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

  • کوله پشتی های روزمره
  • کوبه پشتی های دوچرخه سواری
  • کوله پشتی مخصوص دویدن 

معیار های مهم در انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی

هنگام انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی باید به نکات مختلفی توجه کنید که شامل :

  • جیب های متنوع

اگر کوله پشتی پیاده روی که انتخاب کرده اید جیب های متنوعی داشته باشد، به شما کمک می کند تا وسایلتان را منظم و مرتب نگه دارید. برای مثال داشتن جیب های خارجی کوله پشتی به شما برای قرار دادن قمقمه آب یا ماگ و لیوان بسیار کمک می کند و باعث می شوند دسرسی راحت تری داشته باشید.

  • وزن و ظرفیت مناسب  

یک کوله پشتی پیاده روی می بایست ظرفیت کافی برای جایگذاری تمام وسایل شخصی شما را داشته باشد، همینطور باید جمع وجور و وزن سبک داشته باشد.

یک نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که بهتر است حجم کوله پشتی را بر اساس نیازتان تعیین کنید، برای مثال برای پیاده روی های کوتاه، کوله پشتی با ظرفیت 25 تا 40 لیتری مناسب است در حالی که برای پیاده روی ها و یا حتی دوچرخه سواری هایی با مسافت طولانی تر شما نیاز به یک کوله پشتی پیاده روی با ظرفیت بیشتر دارید.  

  • ضد آب بودن 

زمانی که در مسیر خود در حال پیاده روی هستید ممکن باران ببارد، در این شرایط بهتر است یک کوله پشتی ضد آب داشته باشید، این ویژگی به شما کمک می کند تا وسایلتان داخل کوله پشتی در مقابل رطوبت حفظ شوند و از خراب شدن آنها جلوگیری شود.

  • قابلیت تنظیم 

این ویژگی یکی از ویژگی های مهم کوله پشتی پیاده روی است، زیرا به شما این امکان را می دهد که ارتفاع کوله پشتی را در ارتفاع مناسب خودتان تنظیم کنید و همیطور قابلیت تنظیم اندازه و محل قرار گرفتن بار را به شما می دهد. 

  • قابلیت تنفس پذیری

در زمان پیاده روی سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و این باعث تعریق زیاد می شود. بنابراین بهترین کوله پشتی پیاده روی بایستی دارای پد فومی توری ضد تعریق در قسمت بند و کمر باشد، تا کمر در زمان پیاده روی خیس نشود.

از کجا بهترین کوله پشتی پیاده روی بخریم ؟

فروشگاه لوازم کمپینگ بروبگرد، یکی از مقصدهای برجسته و معتبر برای علاقه‌مندان به کمپینگ، مسافرت و فعالیت‌های خارج از منزل است. این فروشگاه با سابقه‌ بسیار خوبی در عرضه خدمات به مشتریان خود، به یک مقصد اصلی برای خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی تبدیل شده است .

از دلایلی که این فروشگاه را به عنوان یک مکان برای خرید نه تنها بهترین کوله پشتی پیاده روی بلکه دیگر محصولات مسافرتی و کمپینگ معتبر می سازند، تنوع و کیفیت محصولات، قیمت منصفانه محصولات و بازخورد مثبت مشتریان بوده است.

جمع بندی:

امیدوارم توانسته باشید با استفاده از این راهنما در انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی به شما کمک کرده باشیم. همیشه به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب و خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی به ویژگی ها و نکات مهم مثل متریال ساخت، وزن و ظرفیت آن توجه می کنید. 

 

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی

سوالات متداول 

  • چرا داشتن کوله پشتی پیاده روی مناسب مهم است؟

داشتن بهترین کوله پشتی پیاده روی نه تنها در آزاد نگه داشتن دستان شما و جلوگیری از درد های کمر و گردن هنگام پیاده روی به شما کمک می کند، بلکه در جمع کردن تمام وسایل ضروری شما مانند جعبه کمک های اولیه، آب، غذا و غیره به شما کمک می کند. همچنین دارای ویژگی هایی است که شما نمی توانید در یک کوله پشتی معمولی که برای پیاده روی و کمپینگ ساخته نشده پیدا کنید.

   

  • اندازه مناسب کوله پشتی پیاده روی چقدر است؟

اندازه مناسب کوله پشتی پیاده روی بسته به نیاز شما متغیر است. یک کوله پشتی پیاده روی باید جمع و جور، سبک و وزن کم داشته باشد.

شما در سفر هایی که 1 تا 3 روز طول می کشند، معمولا نیاز به کوله پشتی پیاده روی با ظرفیت 30-50 لیتری دارید و سفر های که 3 تا 5 روزه معمولا به 50-80 لیتری نیاز دارید و برای سفر های طولانی تر از 5 روز معمولا به کوله پشتی 70 و بیشتر نیاز دارید.    

  • چطور کوله پشتی پیاده روی مخصوص خودمان را انتخاب کنیم؟

کوله پشتی پیاده روی باید تناسب داشته باشد، اگر مناسب نباشد باعث ناراحتی و در مدت طولانی باعث بروز مشکلات کم و غیره می شود.

مطمئن شوید که کوله پشتی پیاده روی را انتخاب کنید که مناسب طول تنه شما باشد.

  • کوله پشتی پیاده روی با کوله پشتی کوهنوردی چه تفاوتی دارد؟

کوله پشتی پیاده روی اندازه کوچکتر نسبت به کوله پشتی کوهنوردی دارد و کوله پشتی پیاده روی معمولا فضای کمتری را نسبت به کوله پشتی کوهنوردی فراهم می کند.

  • چه معیار هایی در انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی مهم هستند؟

معیار هایی مانند، داشتن فضای مناسب، وزن کم، جیب های متنوع، ضد آب بودن، قابلیت تنظیم و تنفس پذیری و غیره در انتخاب بهترین کوله پشتی پیاده روی مهم هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد