انواع روشنایی در طبیعتگردی و کمپینگ را بشناسیم

ابوالفضل صادق فرد چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 19:57
انواع روشنایی در طبیعتگردی و کمپینگ را بشناسیم
همواره انتخاب یک روشنایی یا چراغ مناسب در زمان سفر و گردشگری دشوار است. ما در بروبگرد سعی داریم تا شما را برای خریدی مطمئن راهنمایی کنیم

اگر از آن گروه افرادی هستید که عادت دارید در سفر های چند روزه در طبیعت باشید، بدون شک به اینکه با چه روشی به بهترین محیط پیرامون خود را روشن نگهدارید فکر کرده اید. اغلب طبیعتگردانی که سعی دارند با تجهیزات کامل در دل جنگل، کوهستان و یا کویر اوقات تفریحی خود را سپری کنند در این خصوص تحقیق کرده و با راهنمایی گرفتن از همکاران ما در بروبگرد محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده اند، اما گروه دیگری نیز هستند که همواره اهمیتی به این موضوع نداده و سعی می کنند ساعات تاریکی شب را با چراغ قوه گوشی و یا امکانات پایه ای بگذرانند. در این مقاله قصد داریم تا انواع روشنایی هایی که در سفر به آنها نیاز خواهید داشت را معرفی کرده و بررسی کوتاهی نیز در این خصوص داشته باشیم.

چراغ های فانوسی الکترونیکی

این گروه از محصولات عموما فضای اطراف خود را به صورت مساوی و ۳۶۰ درجه روشن می کنند. چراغ های فانوسی برقی از شیوه های مختلفی انرژی خود را تامین می کنند که می توان به انواع باتری خور و شارژی اشاره کرد. مدل های باتری خود عموما با باتری های AAA و AA یا همان باتری های نیم قلمی و قلمی کار می کنند در حالی که چراغ های شارژی با باتری داخلی را در برخی موارد می توان به شیوه خورشیدی نیز با پنلی که در بالای آن قرار دارد شارژ کرد. البته میزان شارژ در این حالت بسیار محدود است اما داشتن یک شیوه ثانویه شارژ در شرایطی که به برق شهری دسترسی ندارید خالی از لطف نیست. همچنین در برخی مدل های چینی چراغ فانوسی با انرژی ذخیره شده می توانید گوشی های خود را نیز شارژ کنید.

چراغ های LED و SMD چادر

این گروه از چراغ ها عموما دارای یک قلاب یا گیره در قسمت بالا هستند و یک طرف خود را روشن می کنند. چراغ های مخصوص چادر در برخی موارد دارای آهنربا نیز هستند تا بتوان آن را در شرایط مختلف به بدنه خودرو و یا در منزل به چهارچوب درب نیز متصل کرد. چراغ های الکتریکی در این گروه نیز به صورت باتری خور و شارژی قابل تهیه هستند اما بر خلاف مدل های فانوسی در مدل شارژی خبری از ویژگی شارژ گوشی و خروجی USB نیست، همچنین تقریبا در هیچ کدام از موارد شاهد شارژ خورشیدی نیستیم. در انتهای این بند ذکر این نکته که عموم چراغ های چادر دارای حالت نوری مختلفی برای استفاده به عنوان شب خواب هستند نیز ممکن است برای برخی مفید باشد.

چراغ های فانوسی گازی

عملکرد چراغ های فانوسی گازی مشابه آنچه در روشنایی های گازی قدیمی که در منازلمان در زمان قطعی برق به آن پناه می بردیم می باشد. این چراغ ها یک توری نسوز داشته که عموما در بسته بندی یک یا دو عدد از آنها قرار داده می شود. سوخت آن نیز توسط کپسول های استاندارد پیچی و یا نازلی که گاز پروپان و بوتان دارند تامین می شود. میزان روشنایی این گروه از چراغ های روشنایی با کم و زیاد کردن مقدار گاز قابل تنظیم است و با استفاده از آن روشنایی قابل قبول ۳۶۰ درجه را در کنار حس نوستالژیک تجربه خواهید کرد. از میان تولید کنندگان مطرح روشنایی های گازی می توان به پریموس و کووا اشاره کرد.

چراغ قوه

چراغ قوه را می توان یکی از آشنا ترین روش های روشنایی سفری دانست. بسیاری از مردم امروزه با قابلیت موجود در گوشی های تلفن همراه از فلش دوربین به عنوان چراغ قوه همراه استفاده می کنند، اما فلش لایت موبایل محدودیت های خاص خود را دارد. از چراغ قوه ها در زمانی که در حال حرکت هستید و نیاز به روشن کردن فضای روبروی خود را دارید استفاده می شود. چراغ قوه های معمولی عموما از ۲۰-۳۰ لومن روشنایی آغاز شده و برخی از مدل های حرفه ای با ۲۵ هزار لومن رکورد دار هستند. و فضای روبروی شما را بعضاً تا چند کیلومتر روشن می کنند. در چراغ قوه های حرفه ای برای حفظ دمای لامپ آن از فن های خنک کننده استفاده می شود. در این گروه از محصولات نیز می توانید از انواع مدل های شارژی یا باتری خور استفاده کنید. برخی از تولید کنندگان با کمی خلافیت باتری های شارژی قلمی را درون این چراغ قوه ها قرار می دهند و شما با شارژ چراغ قوه در حقیقت یک باتری قابل تعویض را شارژ می کنید. مزیت این موضوع در این است که شما می توانید علاوه بر باتری یا باتری های موجود داخلی، یک یا چند باتری یدکی نیز داشته باشید تا با اتمام شارژ، آن را جایگزین کنید.

هد لایت (چراغ پیشانی)

هدلایت ها در زمانی که نیاز به روشنایی مقابل خود را دارید و دستانتان نیز مشغول است یک ابزار مفید به شمار می رود. به عنوان مثال در زمان آشپزی و یا زمانی که با دو عصای کوهنوردی در حال پیمایش کوه در تاریکی هستید هدلایت ها گزینه های بسیار مناسبی هستند که در مدل های باتری خور و شارژی در بازار و بروبگرد موجود هستند. برخی از هدلایت ها تنها به یک چراغ بسنده کرده اند و برخی دیگر با چند چراغ مجاور هم سعی داشته اند تا روشنایی بیشتری را رقم بزنند. از تنوع های دیگر هدلایت ها می توان به روشن شدن چراغ های ثانویه قرمز برای دیده شدن و سنسور هایی که با تکان دادن دست از مقابل آن باعث سادگی در روشن و خاموش شدن می شوند اشاره کرد که همگی آنها ویژگی های مفید و قابل انتخابی هستند.

ریسه های LED

اگر کمپ شما در فضای بزرگی بنا شده است و نیاز به یک روشنایی طولی دارید راه حل آن استفاده از ریسه های LED می باشد که در رنگبندی و طول مختلف ساخته شده است و علاوه بر روشنایی بسیار خوب محیط، زیبایی محل کمپ را دو چندان می کند. ریسه ها معمولا مصرف بسیار کمی دارند و با یک پاور بانک ۵ هزار میلی آمپر ساعتی می توان یکی از آنها را تا چند ساعت روشن نگهداشت. مدل های دیگر باتری خور نیز تولید شده اند که از نظر بسته بندی به دلیل وجود فضای باتری کمی در زمان حمل دشوار تر است.

جمع بندی

امروزه تنوع محصولات روشنایی در سفر و گردشگری بسیار زیاد است و با کمک بروبگرد می توانید انواع آنها را مشاهده و انتخاب درستی داشته باشید. در هر گروه از محصولات روشنایی در سفر محصولات با کیفیت و ارزانی وجود دارد که ما سعی داشته ایم با توضیحات کامل شما را راهنمایی کنیم در صورتی که با توضیحات سایت به پاسخ سوالات خود نرسیدید می توانید از قسمت تماس با ما با شماره تلفن های موجود ارتباط برقرار کرده و از همکاران ما راهنمایی بگیرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد