راهنمای خرید صندلی تاشو مسافرتی

Admin 1 پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 16:16
راهنمای خرید صندلی تاشو مسافرتی
صندلی تاشو مسافرتی یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین لوازم سفر، کمپینگ و آفرود محسوب شده که امروزه مدل های متنوعی از آن تولید می شود. فروشگاه لوازم کوهنوردی و کمپینگ بروبگرد در این مقاله به معرفی و آشنایی با انواع صندلی تاشو کمپینگ پرداخته است...

صندلی تاشو مسافرتی یکی از پر طرفدار ترین لوازم کمپینگ، طبیعت گردی و آفرود بوده که امروزه مدل های متنوعی از آن توسط برند های داخلی و خارجی تولید و عرضه شده است. همانطور که می دانید مهمترین ویژگی و خصوصیت یک صندلی مسافرتی، قابلیت تاشو بودن آن می باشد از همین رو موجب حمل راحت و با کمترین اشغال فضا می شود. صندلی تاشو سفری کاربرد های زیادی را در سفر های مختلف داشته که مهمترین و رایج ترین آن، استراحت های سطحی، دورهمی ها، آشپزی و پخت و پز و ... می باشد از همین رو در میان اصلی ترین لوازم سفر قرار گرفته است. برای تولید و خرید صندلی تاشو مسافرتی و کمپینگ ویژگی های مهمی مورد توجه تولید کننده و مصرف کنندگان قرار می گیرد که از جمله آن نوع ساختار تاشو و حجم بدنه، مقدار وزن، جنس متریال بدنه اصلی و همچنین فریم ها و داشتن سایر خصوصیت ها از جمله جا لیوانی، جیب متصل به بدنه و ساک حمل و بخصوص برند تولید کننده به همراه قیمت می باشد. تمامی این موارد با توجه به رقابتی که در بازار لوازم سفر از جمله صندلی سفری وجود داشته، به نوعی توسط برند های مختلف رعایت می شود. در ادامه این مطلب به معرفی کامل تر از یک صندلی تاشو مسافرتی خواهیم پرداخت تا راهنمای مناسبی برای خرید شما باشد...

ابتدا از نوع طراحی و ساختار بدنه آغاز می کنیم. به طور کلی انواع صندلی تاشو کمپینگ از نظر طراحی به دو نوع استوانه ای و کتابی تقسیم بندی می شوند. مدل هایی که قابلیت باز و بسته شدن به صورت استوانه ای دارند، حجم کمتری را به خود می گیرند از همین رو بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می گیرند. این نوع روش تاشو به کار برده شده در صندلی مسافرتی امکان حمل و جا به جایی در تعداد بیشتر را به مصرف کنندگان می دهد. از طرفی مدل هایی که دارای ساختار تاشو کتابی بوده کمی حجم بیشتر نسبت به مدل های استوانه ای دارند اما بر خلاف تصور افراد، در این حالت نیز امکان حمل آنها به راحتی توسط انواع وسیله های نقلیه فراهم خواهد بود. صندلی تاشو استوانه ای دارای قطر بیشتر و صندلی تاشو کتابی نیز دارای عرض یا همان پهنای بیشتر در حالت جمع شده می باشند بنابراین هر دو مدل یک برتری نسبت به یکدیگر از نظر حجمی دارند.
نمونه ای از صندلی تاشو مسافرتی کتابی که در ایران نیز از فروش بالایی برخوردار بوده مدل های سه نفره، صندلی تاشو پنج فنره و هفت فنره بوده می باشد. طراحی این مدل از صندلی تاشو به صورت است که از فنر های مقاوم و پر قدرتی در اتصال نشیمنگاه به فریم اصلی استفاده شده از همین رو محلی نرم و راحت با کمی خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند. بر خلاف تصور افراد، این فنر ها موجب افزایش تحمل وزن این صندلی ها شده و باعث می شوند تا فشار کمتری به پایه ها وارد شود.

نمونه ای از صندلی تاشو مسافرتی استوانه ای در حالت بسته و باز شده را در زیر مشاهده می کنید:

ویژگی دیگر در ساختار بدنه تعبیه کردن جا لیوانی و همچنین جیب های متصل شده برای قرار دادن انواع اشیای کوچک و کاربردی می باشد. جا لیوانی های طراحی شده معمولی به صورت توری بوده و علاوه بر قرار دادن لیوان و ماگ می توانند برای قرار دادن فلاسک های کوچک و یا بطری نیز استفاده شوند. جیب های دوخته شده و تعبیه شده روی بدنه نیز با توجه به نوع طراحی برند های مختلف، در قسمت کناری، جلو و یا پشت بدنه دوخته می شوند. در برخی از صندلی ها نیز تعداد این جیب ها به 2 الی 3 عدد می رسد. خصوصیت مهم دیگر در طراحی بدنه، خاصیت ارتجاعی تعبیه شده در پایه های اصلی یک صندلی تاشو آفرود و سفری بوده که موجب راحتی بیشتر افراد و همچنین ضربه گیر بوده آن خواهد شد. در قسمت نوک پایه ها که با زمین در تماس است، از پلاستیک های فشرده استفاده می شود تا مانع از حرکت های اضافی و آسیب رسیدن به خود پایه ها شود.

آیتم دوم که همانند طراحی و ساختار بدنه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده جنس و متریال ساخت یک صندلی کمپینگ می باشد. برای بدنه اصلی معمولا از پارچه های پلی استر با ترکیب نایلون، پلی پروپیلن، پلی اورتان و پارچه های نخی استفاده می شود. ترکیب این متریال های ذکر شده بدنه ای ضخیم و مقاوم را در برابر مواردی همچون بارش باران، نور آفتاب و پوسیدگی ایجاد می کند. البته در برخی از صندلی ها نیز از یک نوع متریال استفاده شده اما به صورت دولایه به کار می روند. خصوصیت اضافی که برخی از شرکت های تولید کننده برای متریال اصلی یک صندلی در نظر می گیرند، به کار بردن یک الی دو لایه فوم یا الیاف پشمی در داخل بدنه و بین دو لایه پارچه تعبیه شده می باشد. این خصوصیت نشیمنگاه و تکیه گاه راحت ترین نسبت به مدل های ساده تر ایجاد می کند از همین رو در افزایش قیمت آنها نیز موثر خواهد بود. آلیاژ و متریال فریم یا همان پایه های به کار رفته در انواع صندلی ها نیز غالبا از دو نوع فلزی و آلومینیومی می باشد. مدل های فلزی با وجود اینکه کمی وزن بالاتری نسبت به مدل های آلومینیومی دارند، دارای توان بالاتری نیز هستند. برای این نوع آلیاژ از روکش های ضد زنگ استفاده شده و در برخی نیز به دلیل استفاده از آلیاژ استیل، بدون به کار بردن روکش، کاملا ضد زنگ خواهد بود. در مدل های آلومینیومی نیز با توجه به نوع طراحی و سازه های مقاوم به کار رفته دارای تحمل وزن مناسب و وزن کمتر خواهد بود. معمولا مدل ها و برند های خارجی از این نوع آلیاژ استفاده می کنند.

برند های تولید کننده مختلفی در زمینه صندلی تاشو مسافرتی فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به کینگ کمپ، اوت ول، وانابی، کلمن، چانوداگ، ایزی کمپ، بست وی، کووا و ... در برند های خارجی و همچنین می توان به پرستیژ، همسفر، اف آی تی، سپاهان و ... در برند های ایرانی اشاره کرد. دقت داشته باشید که تنها بسنده کردن به نام برند های تولید کننده حتی در مدل های خارجی کافی نبوده و بهتر است از کیفیت ساخت آن مطلع شده و یا در بهترین حالت مدل مورد نظر را از نزدیک تست کنید. فروشگاه لوازم کوهنوردی و کمپینگ بروبگرد امکان تست صندلی مسافرتی تاشو در مدل های مختلف عرضه شده را به روش حضوری در فروشگاه خود فراهم ساخته که مهمترین عامل در خرید این محصول محسوب می شود. امروزه برخی از برند های ایرانی اقدام به تولید مدل هایی بسیار با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه تر کرده اند که نیاز مصرف کنندگان را در سفر به هزینه هایی کمتر و ارائه خدمات پس از فروش بهتر بر طرف کرده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد